Російський канал спотворив аналітичний звіт «Європи без бар’єрів»

RT

На сайті російського каналу RT 5 червня було опубліковано статтю «Безграмотний безвіз: фонди Сороса попереджають Київ про можливе скасування вільного режиму з ЄС», яка базується на спотвореному змісті аналітичного звіту ГО «Європа без бар’єрів» «Неврегульована і вимушена міграція з України до ЄС напередодні безвізового режиму», і містить суттєві фактичні помилки.

«Європа без бар’єрів» заявляє, що цей текст за винятком окремих вирваних з контексту статистичних даних, не має нічого спільного з реальністю, є маніпулятивним і незбалансованим.

Ось лише кілька прикладів помилок і маніпуляцій з тексту:

  • У нашому дослідженні чітко вказані імена авторів і єдина організація, відповідальна за його зміст («Європа без бар’єрів»). «Фонди Сороса», згадані у тексті (RT має на увазі Міжнародний Фонд «Відродження» та Фонд розвитку аналітичних центрів) не є авторами тексту, і відповідно не могли «попереджати», «закликати» тощо. Груба маніпуляція.
  • У кінці статті чотири країни Шенгенської зони (Швейцарія, Ісландія, Норвегія, Ліхтенштейн) вказано як такі, які не будуть відкриті для відвідування без віз. Груба помилка.
  • У статті вказуються ледь не всі статистичні дані з дослідження, які стосуються відмов у в’їзді, неврегульованих мігрантів («нелегалів») тощо, однак жодного разу не цитуються дані щодо загальної кількості громадян України, які подорожували до ЄС/отримали візи/дозвіл на проживання, які б дозволили читачеві скласти уявлення про малий обсяг відсотка відмов у в’їзді/кількості «нелегалів». Не згадується той факт, що абсолютна більшість українських «нелегалів» виявлена на кордоні під час добровільного повернення додому. Маніпуляція.
  • У статті з підкресленою нейтральністю описано мітинг польських праворадикалів проти «міграції з України», яких названо просто «учасниками мітингу», тоді як будь-які акції націоналістів в Україні описуються з чіткою вказівкою політичної ідентифікації їх учасників, часто з негативним емоційним забарвленням (націоналісти, праворадикали, неонацисти). Маніпуляція
  • У статті немає посилання на першоджерело. Порушення стандарту.

Ми вважаємо, що це навіть не обурливо, а просто смішно. Смішно, що намагаючись познущатися з «безграмотності» українців, російський ресурс, на утримання якого щорічно йдуть сотні мільйонів доларів, плутається в таких елементарних фактах, як перелік «безвізових» країн. Смішно, як прискіпливо автори статті вишукували найменші деталі, щоб скласти свою негативну картинку, але пропустили «слона», приписавши авторство фонду, який підтримував дослідження. Смішно, як підкреслено нейтрально вони описують фото з мітингом польських праворадикалів «проти міграції з України». Можна тільки уявити, як була би описана така акція в Україні.

«Ця стаття – агонія російської пропаганди, яка в питанні безвізового режиму між Україною та ЄС вже вичерпала навіть свої звичні методи брехні та перекручень, і тепер відчайдушно намагається знайти хоч якийсь привід для знецінення важливого зовнішньополітичного досягнення України. Водночас не може не тішити, що співробітники російського агітпропу знайшли час і можливість прочитати дослідження, яке було опубліковане тільки українською та англійською мовами. Можливо, з часом вони вивчать яку-небудь іноземну мову і відкриють існування світу за межами Росії, а також журналістських стандартів і демократичних інституцій. І навчаться ставити посилання», – прокоментувала виконавчий директор «Європи без бар’єрів» Ірина Сушко.

Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus

01030 Київ, Україна
Вул.. Володимирська 42, оф.21
т./факс +38 (044)2386843, 2308376
office.europewb@gmail.com

Сайт створено в рамках Ініціативи з розвитку аналітичних центрів, яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» (МФВ) у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA). Відповідальність за зміст сайту несе ГО «Європа без бар’єрів».

(С) 2016-2017 ГО «Європа без бар’єрів». Усі права захищено
Flag Counter
Показати
Сховати