«Колапси на пунктах пропуску неприпустимі. Модернізувати ПП відповідно до сучасних потреб необхідно вже сьогодні», – «Європа без бар’єрів»

Війна не привід зупиняти розбудову пропускних пунктів на західному кордоні, адже після колапсу, утвореного хвилею мігрантів навесні, яку спричинила повномасштабна агресія рф проти України, наступним викликом для пунктів пропуску стане масове повернення українців додому або нова хвиля мігрантів у випадку ескалації конфлікту.

На цьому наголосила виконавчий директор громадської організації «Європа без бар’єрів» Ірина Сушко в авторській статті для інтернет-видання “Європейська правда” – “Межа війни: що вже змінилося та чого чекати у роботі кордону між Україною та ЄС“.

За її словами, нині діюча мережа ПП для автомобільного сполучення через державний кордон України та її сумарна пропускна здатність ще до початку повномасштабних військових дій не відповідала реальним обсягам руху автотранспорту, а також не забезпечувала зручного та швидкого переміщення через кордон вантажів та перетинання його туристами та мігрантами.

«Наприклад, трафік вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні ще в довоєнний час на 25% перевищував сумарну проєктну пропускну здатність існуючих ПП. А з усіх автомобільних ПП на ділянці кордону з країнами ЄС, тільки 9 з 20 мали змогу пропускати вантажі без вагових обмежень, і це враховуючи паромну переправу на ПП «Орлівка-Ісакча», – наголосила вона.

В умовах воєнного стану проблема недостатньої кількості та обмеженої пропускної спроможності зазначених пропускних пунктів взагалі набула нагальної гостроти.

«В перший місяць війни час очікування перетину кордону в багатотисячних чергах громадян, які шукали порятунку від бойових дій у Польщі, Румунії, Словаччині, Угорщині та Молдові, подеколи сягав 6 діб. Це призвело до справжньої гуманітарної кризи у прикордонних районах декількох областей. У той час як відсутність будь-якої інфраструктури: сміттєвих баків, місць для гігієни, споруд захисту від негоди, а також розмежування потоків користувачів безпосередньо перед пунктами пропуску, стала причиною соціальної напруги критичного рівня», – нагадала вона.

Експертка переконана, повторення зазначеної ситуації – неприпустимо. І сьогодні, не дивлячись на вкрай обмежені ресурси Державного бюджету, всі суб’єкти Інтегрованого управління кордонами мають не лише продовжити, а й посилити виконання робіт з покращення функціонування ПП, безумовно після опрацювання питання страхування ризиків підрядників в умовах військового стану в Україні.

«Передусім необхідно здійснити процес передачі 3 з 20, а можливо й всіх, автомобільних пунктів пропуску зі сфери управління Державної митної служби до компетенції Міністерства інфраструктури України, яка була ініційована з метою проведення будівельних робіт, ще на початку лютого 2022 року, проте так і нереалізована протягом 5 місяців війни в Україні», – акцентувала І. Сушко.

У такий спосіб Держмитслужба матиме змогу зосередитися на питаннях розвитку митної справи, а Мінінфраструктури, яке сьогодні є драйвером багатьох проєктів з налагодження логістичних маршрутів у західному напрямку та має у наявності необхідний функціонал і відповідні ресурси, забезпечить розбудову прикордонної інфраструктури у відповідності до норм і стандартів європейського законодавства.

«В першу чергу суб’єкти ІУК мають забезпечити виконання максимуму робіт за проєктами, фінансування яких з початком війни не було перенаправлено до резервного фонду Держбюджету, а саме кошти «польського кредиту», передбачені на відновлення пунктів пропуску «Шегині – Медика», «Краківець – Корчова» та «Рава-Руська – Хребенне». І разом з тим віднайти кошти для розбудови інших великих ПП на кордонах з іншими державами, у тому числі за рахунок спільного з ними фінансування», – підсумувала І.Сушко.

Детальніше в Аналітичній довідці ЄББ «Проблеми функціонування автомобільних пунктів пропуску через кордон в умовах війни» >>

Нагадаємо:
Інтегроване управління кордонами (ІУК) – це концепція, яку ЄС прийняв в якості сучасної моделі для узгодженої та скоординованої системи управління кордонами. Суб’єктами ІУК є МВС, МЗС, Мінінфраструктури, Мінфін, Держприкордонслужба, ДМС, Держмитслужба, СБУ, Національна поліція, Національна гвардія, Держпродспоживслужба, Збройні Сили (Повітряні та Військово-Морські Сили), які взаємодіють на відомчому, міжвідомчому, державному та міжнародному рівнях для досягнення цілей державної політики у сфері інтегрованого управління кордонами.

Прес-офіс ГО «Європа без бар’єрів»

01030 Київ, Україна
Вул. Пирогова, 10Г
т./факс +38 (044)2386843, 2308376
office.europewb@gmail.com

Сайт створено в рамках Ініціативи з розвитку аналітичних центрів, яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» (МФВ) у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA). Відповідальність за зміст сайту несе ГО «Європа без бар’єрів». (С) 2009-2020 ГО «Європа без бар’єрів». Усі права захищено
Flag Counter
Показати
Сховати