Ефективно спланувати поїздку та спрогнозувати час очікування перетину кордону можна лише маючи вичерпну інформацію про завантаженість кожного конкретного пункту пропуску.
Для пішоходів, а також тих, хто подорожує автобусом або легковим авто доцільно керуватися інформацією, поданою на Facebook-сторінці Західного регіонального управління ДПСУ, а водіям вантажівок у нагоді стануть відомості з Facebook-сторінки та онлайн карти Державної митної служби. У той час як мапа Державної прикордонної служби навряд допоможе користувачам, оскільки її дані оновлюються зі значними затримками, а отже дуже часто не відповідають дійсності.
Такими є рекомендації громадської організації «Європа Без Бар’єрів» за результатами оцінювання актуальності та повноти інформації, представленої на 4 веб-ресурсах: 2 онлайн-мапах і 2 Facebook-сторінках, які керуються 2 органами виконавчої влади: Державною митною службою та Державною прикордонною службою.
В свою чергу, порівняльний аналіз контенту, яку містять згадані сервіси, показав що повною мірою інформаційні потреби всіх категорій користувачів ПП не задовольняє жоден.
Так інтерактивна мапа Держприкордонслужби надає часткову інформацію про легкові та вантажні автомобілі, а Держмитслужби – відображає часткову інформацію про легкові та вантажні транспортні засоби, а також автобуси.
При цьому на всіх ресурсах в кожний конкретний проміжок часу дані щодо завантаженості ПП значно відрізняються як в межах одного відомства, так і в розрізі однакових категорій транспортних засобів.
Крім того існують значні прогалини в своєчасному інформуванні про зміни у правилах перетину кордону як пішоходами, так і транспортними засобами, як приватними особами, так і перевізниками, а також введення та скасування обмежень і заборон проїзду чи провезення з/в Україну та з/на території країн-сусідів.
Головним і спільним недоліком всіх ресурсів експерти організації назвали те, що дані про завантаженість пунктів пропуску подаються у кількості транспортних засобів відповідної категорії на кожному автомобільному пункті або осіб на кожному пішохідному переході, а не в орієнтовному часі очікування, як це заведено на відповідних ресурсах суміжних країн-партнерів.
Відтак наявна інформація не дає розуміння, скільки часу може витратити на перетин кордону кожний конкретний користувач в кожному конкретному ПП та розрахувати тривалість поїздки.
Вирішити всі ці питання можливо, зосередивши всю необхідну інформацію в одному місті, надавши до ней вільний доступ і підтримуючи її в актуальному вигляді, – впевнені в ЄББ.
Детальніше в Аналітичній довідці ЄББ «Проблеми функціонування автомобільних пунктів пропуску через кордон в умовах війни» >>
Прес-офіс ГО «Європа Без Бар’єрів»